3131Загартовування - один з найдоступніших методів боротьби з простудними захворюваннями.  Основний принцип загартування - перепад температур. Звикнувши до них, організм  починає сам справлятися з холодом. Загартовувати дітейнеобхідно для того, щоб підвищити їх стійкість до впливу низьких і високих температур повітря і за рахунок цього запобігти частим захворюванням.

Основніефекти загартовуючих процедур:

* зміцнення нервової системи,

* розвиток м’язів і кісток,

* поліпшення роботи внутрішніх органів,

* активізація обміну речовин,

* несприйнятливість до дії хвороботворних чинників.

При загартовуванні дітей слід дотримуватися таких основних принципів:

* проводитизагартовуючіпроцедури систематично,

* збільшувати час впливузагартовуваногофактора поступово,

* враховувати настрій дитини і проводити процедури у формі гри,

* починати загартовувати в будь-якому віці можна,

* ніколи не виконувати процедури, якщо малюк замерз, тобто не допускати переохолодженнядитини,

* уникати сильних подразників: тривалого впливу холодної води або дуже низьких температур повітря, а також перегрівання на сонці,

* правильно підбирати одяг та взуття: вони повинна відповідати температурі навколишнього повітря і бути з натуральних тканин і матеріалів,

«Загартовування дітей залежить від стану здоров’я, сезону року температури повітря в приміщеннях, епідеміологічної ситуації і включає щоденні та спеціальні заходи. Щоденні заходи – це вмивання та миття рук до ліктів прохолодною водою, регулярне провітрювання приміщень, прогулянки; спеціальні – плавання, обтирання, обливання, прополіскування горла прохолодною кип’яченою водою, топтання босоніж по вологому килимку тощо».

(п.15.4.  Державні санітарні норми та правила «Влаштування,

обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей», затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.08.2013 №678)

 

 

ЗИМОВІ РОЗВАГИ ДІТЛАХІВ

 3232

Зима - це не тільки мороз і холод, але й чудова можливість весело і з користю для здоров'я провести час на свіжому повітрі: пограти в сніжки, покататися на санках, ковзанах або лижах. Дітлахи завжди чекають з нетерпінням снігу. Але як вибрати лижі, санки, ковзани і забезпечити дитині безпечне і веселе катання?

ЛИЖІ

Вибір лиж для дитини залежить від кількох умов:

віку і ваги, вміння кататися, зросту дитини, стилю катання

Для того щоб дитина могла правильно навчитися кататися – маса її тіла має бути такою, щоб вона змогла прогнути лижу, торкаючись снігу середньою її частиною. Інакше лижі будуть зариватися в сніг. Тому, вибираючи лижі для дитини, потрібно слідувати наступному правилу:

якщо вага дитини менше 20 кг – потрібно вибирати лижі довжиною близько 70 см. Якщо вага дитини становить 20-30 кг – слід вибирати лижі довжиною близько 90 см. У разі якщо вага дитини 30-40 кг – потрібно вибирати лижі довжиною близько 100 см. Для дітей вагою більше 40 кг лижі вибирають так само як і для дорослих – відповідно до зросту.

Довжина лиж повинна відповідати висоті людини з витягнутою вгору рукою, лижні палиці повинні доходити до пахв того, кому підбираються палиці. Новачкам рекомендується вибирати лижі на 5-10 см коротші.

Коли дитина підросте й навчиться більш-менш добре кататися, лижі можна вибирати залежно від того стилю їзди, якому вона віддає перевагу. Для ковзанового  ходу потрібні лижі коротші (+10 см до зросту або значно нижчі зап'ястя піднятої вгору руки). Для класичного ходу лижі потрібні довші. Довжина універсальних лиж – середня між довжиною лиж для класичного або ковзанового ходу.

Якщо лижі якісні, то обидві лижі в парі будуть мати однакову масу, довжину і ширину. Краще купити дитячі лижіз пластику: вони міцніші дерев'яних, а якість ковзання не залежить від погоди. Прослідкуйте, щоб на лижах обов'язково були насічки, які запобігають відкату назад. Пластикові лижі не потребують мазі.

Кріплення для лиж.Малюкам, які ще тільки-тільки почали твердо стояти на ногах, можна придбати лижі, які продаються в комплекті з кріпленнями під звичайне дитяче зимове взуття.

Найдешевше і просте кріплення – цем'яке кріплення з ремінної стрічки з бавовни, еластичної шкіри або гуми. Їх недолік - не дуже надійна фіксація ноги на лижі.

Напівжорстке кріплення(спеціальне взуття також не обов'язкове). Конструкція більш надійна і міцно фіксує лижі до взуття.

Жорстке кріпленняпередбачає наявність спеціального взуття – лижних черевиків.

Лижні палицімалюкам краще не брати. Управляти палицями і лижами одночасно буде їм складно. Нехай без них навчаються ковзати, не спираючись. А коли все стане зрозуміло з ковзанням, тоді можна буде і пробувати з палицями. Висота палиць повинна бути під пахви.

           

ЗИМОВІ РОЗВАГИ ДІТЛАХІВ

3333

САНКИ

Для маленької дитини можна підібрати санки-возик з підніжкою, теплим захисним чохлом і прозорим тентом. Вибираючи такі санки, віддавайте перевагу моделям, в яких установка ручки доступна як спереду, так і ззаду. Це дозволить посадити дитину спиною вперед, у разі вітряної погоди. Такі санки обов'язково повинні бути обладнані спинкою, а також паском безпеки.

Старша дитина, швидше за все, захоче спускатися з гірки. Щоб маленький спортсмен міг кататися з гори і сидячи, і лежачи на животі або на спині, краще купити низькі і широкі санки з можливістю зміни спинки й ручки.

При виборі санок слід звернути увагу на матеріал, з якого будуть виготовлені санки. Вони можуть бути дерев'яними, металевими, плетеними, пластиковими і навіть надувними.

Дерев'яні, прикрашені малюнками або просто покриті лаком, виглядають дуже привабливо, сам матеріал випромінює природне тепло. Але санчата з дерева часто громіздкі, важкуваті, швидко брудняться і можуть покриватися зазублинами, скалками. Вибираючи їх, перевірте щоб полози були оббиті листовою сталлю, інакше повноцінне ковзання на таких санках буде неможливим.

Плетені санкимають ретро дизайн і виготовляються з лози. Вони легші, витонченіші ніж санки з дерева, зазвичай мають ажурну спинку і борти. На жаль, вони не дуже дешеві, погано очищаються від бруду і легко руйнуються під впливом сніжно-соляної суміші.

Металеві санки, це класичні вироби знайомі нам з дитинства. Такі санки мають каркас з легкого алюмінію, а полози з листової сталі. Місце для сидіння оснащене яскравими і різнобарвними дощечками, які розташовані уздовж або поперек. Це міцний і надійний варіант, який дозволить дитині і весело спускатися з гірки, і використовувати їх як прогулянкові. Недоліком таких санок є габарити.

Пластикові санки– яскраві, легкі, зручні, відмінно ковзають. Це сучасні вироби, які виконані із спеціального морозостійкого пластика. Вони можуть мати найрізноманітніші конструкції, починаючи від класичних санок для спусків і прогулянок і закінчуючи незвичайними, але улюбленими дітьми, плоскими дисками для екстремального спуску, снарядами на одного або двох чоловік, килимками для спуску і безліччю інших не менш цікавих виробів. Але у них є недолік – вони не витримують великих морозів, так що при -20 ці саночки краще залишити вдома.

Надувні санкице ще один сучасний винахід, який навіть влітку не лежить без діла. Якщо взимку на надувних санях долають крижані спуски, то влітку такі санки перетворюються на пліт або водні лижі, а навесні і восени крісло для пікніків. Якісні надувні санки витримують температуру від +70 до -35 градусів і виконані з надміцного матеріалу.

Серйозними, не зовсім дитячими, пристосуваннями для швидкісного спуску можна назвати снігокати. Можна купити великий снігокат, на якому зможуть кататися батьки з дітьми разом. У хорошого снігоката має бути комфортне сідло і вони повинні витримувати всілякі ударні та вібраційні навантаження.

 

Що потрібно врахувати батькам обираючи вид спорту для своєї дитини

4444

Незважаючи на важливість і потрібність спорту в житті дитини, тут є і свої ризики.Крім цього, враховуйте і особисті побажання дитини. Навіть якщо ви мрієте бачити своє чадо зіркою хокею або фігурного катання, а сама дитина зацікавлена тільки в тенісі, не потрібно змушувати її, інакше ніяких особливих успіхів ви не побачите. Дитина повинна займатися тим, що приносить йому задоволення, адже "обязаловки" вистачає і в школі.

Як і в будь-якому іншому занятті, у дитини повинна бути мета. Однак, навряд чи має сенс готувати дитину до якихось великих звершень, якщо вас цікавить виключно всебічний розвиток, і ви не бачите особливих здібностей вашого чада до спорту. Достатнім результатом буде високий імунітет, гнучкість, витривалість і дисциплінованість, які виробляються при регулярних заняттях будь-яким видом спорту.

Що вибрати?

Видів спорту, які були б корисні дітям, безліч. Вважається, що чим раніше ви віддасте дитину в секцію, тим легше вона адаптується і тим більших успіхів досягне. Якщо ваша дитина любить грати в ігри  - то ви можете познайомити її з футболом, баскетболом, волейболом чи хокеєм.

Якщо у вашої дитини слабкі м'язи, проблеми з хребтом і відсутній інтерес до командних видів спорту, то плавання буде їй найбільш корисно. Воно допоможе скоректувати сколіоз, сформувати фігуру і заспокоїти нерви.

Для дітей, які люблять тварин і гірше йдуть на контакт з людьми, ідеально підійде кінна секція. Спілкування з цими тваринами благотворно впливає на психіку, а регулярні заняття в кінній секції благотворно впливають на всі найважливіші функції організму.

Якщо дитину часто ображають, але при цьому її здоров'я дозволяє займатися активними і силовими видами спорту, то прекрасним виходом буде секція боксу або боротьби, які зараз дуже популярні. У ці секції ходять не тільки хлопчики, але й дівчатка, тому у багатьох дітей є шанс навчитися захищатися від нападок.

Найнебезпечніший вид спорт - легка атлетика. Це постійні розтягування і вивихи, ризик розвитку плоскостопості, але навряд чи якийсь інший вид спорту дозволяє так гармонійно розвивати організм. Якщо ви впевнені у здоров'ї та витривалості своєї дитини, якщо її енергія вимагає виходу, то саме легка атлетика може його захопити і дозволить домогтися значних результатів.

Важливо індивідуально підходити до вибору секції, орієнтуючись не на моду і власні бажання, а на можливості і бажання вашої дитини.

Плавання та здоров'я дитини

11

«Він не вміє ані читати, ані плавати» - так стародавні греки висловлювалися про людину, вбачаючи у плаванні не лише оздоровчий, а й освітній засіб.

І дійсно, різноманітні рухи у воді впливають на становлення дитячої психіки. Адже долаючи значні труднощі в процесі пізнання, малюки опановують нові незвичні рухи, потім вчаться їх узгоджувати, і зрештою, складають уявлення про комплексну дію – плавання певним способом. Отже, повсякчас удосконалюються розумові здібності дитини.

Плавання є унікальним засобом впливу на організм дитини. Завдяки різноманітним рухам у воді дитина всебічно розвивається: змінюється її нервова, серцево-судинна системи, формується правильна постава та кістково-м’язовий апарат, гармонійно розвиваються фізичні властивості, функції всіх органів і систем організму, підвищується опірність організму застудним захворюванням, удосконалюється активність пізнавальної діяльності тощо. Тож, чим раніше дитина буде залучена до занять плаванням, тим більша користь.

Завдяки горизонтальному положенню тіла під час плавання й активним рухам рук поліпшується гнучкість хребта, що дозволяє широко використовувати плавання як засіб попередження і лікування порушень постави, а також як ефективний чинник оздоровчо-лікувальної фізичної культури.

Діти-плавці менше застуджуються, більш загартовані, легше переносять захворювання. Доведено, що систематичні заняття плаванням, підвищують рівень фізичного розвитку в 93,5% дітей. В них збільшується, порівняно з тими, хто не плаває, життєва ємкість легень, силові характеристики скелетних м’язів.

 

Загартування дітей водою в домашніх умовах

(поради для батьків)

12

У процесі загартування повітрям, сонцем, водою підвищується стійкість дитячого організму до змін у навколишньому середовищі. Загартування поліпшує обмін речовин, гарно позначається на роботі дихальної, серцево – судинної систем. Загартований організм легше переносить фізичне і розумове навантаження. Загартування  дитини водою починайте із щоденного прохолодного вмивання. Температуру води через кожні три дні знижуйте на 1 °С, доводячи її до +11 °С . Запропонуйте дитині вмити обличчя, руки, шию, груди та ноги.

Умивання доцільно поєднувати із полосканням  рота і горла відварами трав, що мають протизапальну дію (листя шавлії, малини,  евкаліпту, квіти нагідок, трави фіалки, звіробою, ромашки), або просто підсоленою водою (2 столові ложки солі на 3 літри води). Такими ж настоями промивайте і ніс дитини. Прохолодні вмивання корисні для дітей з нормальним станом здоров’я. Малят, які часто застуджуються, треба спершу підготувати до процедур. Першим етапом є розтирання тіла грубою махровою рукавичкою – до почервоніння шкіри. Через тиждень - другий можна переходити до вологого обтирання. Рукавичку слід змочити у воді (температура – 30 °С, викрутити, а  у воду  додати морської солі. Якщо малюкові не подобається дотик мокрою холодною рукавичкою, температуру  води можна залишити на рівні 20  °С.

Добре впливають на загартування організму контрастні ванни для ніг, ходіння по воді. Ці   вправи будуть особливо цікавими для дітей, якщо Ви організуєте їх в  ігровій формі.

ЗАВДАННЯ БАТЬКІВ З ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО

ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

13

  • Займатися фізичними вправа­ми і поважати тих, хто веде здоровий спосіб життя.
  • Знати і розуміти обов'язки та права дитини на заняттях з фізичної культури.
  • Ознайомитись з навчальною програмою з фізичної культури.
  • Дбати, щоб дитина була доглянута і охайна на заняттях з фізичної культури, і заохочувати до цього самих дітей.
  • Заохочувати дитину розвивати відповідні стандарти етикету і по­ведінки в побуті та на заняттях з фізичної культури.
  • Володіти інформацією про стан та вади фізичного розвитку ди­тини та не перешкоджати роботі щодо їх усунення.
  • Створення необхідних матеріально-технічних умов для заняті фізкультурою удома.
  • Контроль і сприяння дотриманню дітьми режиму дня, особистої гігієни, загартування, виконання ранкової гімнастики.
  • Особиста участь у змаганнях сімейних команд, днях здоров'я,спортивно-художніх вечорах, іграх, розвагах, прогулянках.
  • Організація змагань та ігор на дитячих майданчиках за місцем проживання.

 14

ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ

  • Визнати, що первинна відповідальність за добробут і фізичний
    розвиток дітей лежить на батьках.
  • Вчити дітей особистим прикладом берегти своє здоров'я і працю­вати над вдосконаленням свого фізичного розвитку.
  • Заохочувати дитину до систематичних занять фізичною культурою.

 

Комплекс вправ дихальної гімнастики для дітей

00

Вправа 1. «Де пахне?» (повороти голови)

В.П.: встати прямо, ноги ледве вужчі за ширину плечей. Обернути голову вправо – зробити голосний, короткий вдих носом з правого боку. Потім обернути голову вліво – «шмигнути» носом з лівого боку. Вдих справа – вдих зліва. Посередині голову не зупиняти, шию не напружувати, вдих не тягнути.

Вправа 2. «Вушко»

В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Злегка нахилити голову, праве вухо йде до правого плеча – голосний, короткий вдих носом. Потім злегка нахилити голову вліво, ліве вухо йде до лівого плеча – вдих. Трохи похитати головою, неначе комусь в думках говорите: «Ай-ай-ай! Як не соромно!» Дивитися потрібно перед собою. Вдихи робляться одночасно з рухами. Видих повинен відбуватися після кожного вдиху (не відкривати широко рота).

Вправа 3. «Маятник головою»

В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Опустити голову вниз ( на підлогу) – різкий, короткий вдих. Думати: «Звідки пахне гаром? Знизу? Зверху?» Видих повинен встигати «починатися» після кожного вдиху. Не затримувати і не виштовхувати видихи (вони повинні виконуватися або через рот, але непомітно, або, в крайньому випадку, – теж через ніс).

Вправа 4. «Долоньки»

В.П.: встати прямо, зігнути руки в ліктях (лікті вниз) і «показати долоні педагогу». Робити голосні, короткі, ритмічні вдихи носом і одночасно стискувати долоні в кулаки (хапальні рухи). Підряд робити 4 різких ритмічних вдиху носом (тобто «шмигнути» 4 рази). Потім руки опустити і відпочити 3-4 с – пауза. Зробити ще 4 коротких головних вдиху і знову пауза.

Вправа 5. «Потяг»

В.П.: встати прямо, руки стискувати в кулаки і притиснути до живота на рівні поясу. У момент вдиху різко штовхати кулаки вниз до підлоги, як би віджимаючись від неї (плечі напружені, руки прямі, тягнуться до підлоги). Потім руки повернути в В.П. на рівень поясу. Плечі розслаблені – видих «пішов». Вище за пояс руки не піднімати. Зробити підряд вже не 4 вдих-рухи, а 8. Потім відпочинок 3-4 с і знову 8 вдих-рухів.

Вправа 6. «Кішка»

В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей (ступні ніг у вправі не повинні відриватися від підлоги). Пригадати кішку, яка підкрадається до горобця. Повторювати її рухи. Зробити необхідне присідання і одночасно поворот тулуба – різкий, короткий вдих. Потім таке ж присідання поворотом вліво і короткий, голосний вдих носом. Видихи відбуваються між вдихами самі, мимоволі. Коліна злегка згинати і розгинати. Руками робити хапальні рухи справа і зліва на рівні поясу. Спина абсолютно пряма, поворот – лише в талії.

Вправа 7. «Обійми плечі»

В.П.: витягуватися, руки зігнуті в ліктях і підняті на рівні плечей. Кидати руки назустріч один одному повністю, як би обіймаючи себе за плечі.

І одночасно з кожними «обіймами» різко «шмигати» носом. Руки у момент «обіймів» йдуть паралельно один одному (а не навхрест), ні в якому разі їх не міняти (при цьому все одно, яка рука зверху – права або ліва); широко в сторони не розводити і не напружувати. Освоївши цю вправу, можна у момент зустрічного руху рук злегка відкидати голову назад (вдих із стелі).

Вправа 8. «Насос»

В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей, руки уздовж тулуба. Зробити легкий нахил (руками тягнутися до підлоги, але не торкатися її) і одночасно – голосний і короткий вдих носом в другій половині нахилу. Вдих повинен закінчитися разом з нахилом. Злегка підвестися (але не випрямлятися), і знову нахил і короткий, голосний вдих. Узяти в руки згорнуту газету або паличку і уявити, що ви накачуєте шину автомобіля. Нахили вперед робляться ритмічно і легко, дуже низько не нахилятися, досить «уклону» в пояс. Спина кругла, а не пряма, голова опущена. «Накачувати шину» потрібно в темпоритмі стройового кроку.

Вправа 9. «Великий маятник»

В.П.: встати прямо, ноги вужчі за ширину плечей. Нахил вперед, руки тягнуться до підлоги – вдих. І відразу без зупинки нахил назад – руки обіймають плечі. І теж вдих. «Кланятися» вперед – відкидатися назад, вдих «з підлоги» – вдих «із стелі». Видих відбувається в проміжку між вдихами сам, не затримувати і не виштовхувати видих.

Вправа 10. «Півень»                      

     Стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім плескати ними по стегнах. Видихаючи, промовляти „Ку-ку-рі-ку”. Повторити 5-6 разів.

 

Рекомендації батькам щодо формування правильної постави у дітей

post

Ми багато чуємо про правильну поставу, про те, наскільки важ­ливо стежити за нею, як це гарно і корисно. Що ж потрібно робити для її підтримання у гарній формі? Як навчити дітей піклуватися про свою спину?

Для цього ми рекомендуємо батькам і педагогам:

vсвоїм прикладом постійно показувати дитині, як потрібно правильно ходити і стояти;

vслідкувати за тим, чи правильно дитина ходить - великий палець ноги має бути направлений уперед

vвнутрішні поверхні стоп під час ходьби мають перебувати близько одна від одної, а коліна не повинні стикатися;

vруки не повинні «бовтатися» із боку в бік, права рука має рухатися вперед одночасно з лівою ногою, а ліва рука — з правою ногою;

vпостійно слідкувати за поставою дитини в положенні сидя­чи — спина дитини менше стомлюватиметься, якщо вона опиратиметься на спинку стільця, а ноги стоятимуть на підлозі або на підставці усією стопою;

vзалучати дитину до фізичної культури, спорту, забезпечу­вати різні навантаження на м'язи з метою їх тренування, адже слабкі м'язи погано утримують скелет;

vзабезпечити дитині повноцінне харчування, яке сприяти­ме нормальному розвитку мускулатури й скелета дитини, яка росте;

vвраховувати, що на формування постави впливають звич­ки повсякденного життя — манера стояти, ходити, сидіти за обіднім столом, під час перегляду телевізійних передач, тому потрібно попереджати формування звичок, які мо­жуть згубно вплинути на поставу.

Зустрічайте літо!bab

soln

Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей, а саме: максимальне перебування дітей на повітрі, відповідну вікові тривалість сну та інших видів відпочинку, достатню рухову активність. Усе це забезпечується під час організа­ції різноманітної діяльності дітей, дозвілля та розваг, прогулянок та екскурсій у природу. Основним пунктом в режимі дня є виконання щоденної ранкової гімнастики та гімнастка після сну; екскурсії, туристичні походи.

Літо - пора сонячних ванн. Адже перебування дитини на свіжому повітрі 2,5 - 3 години забезпечує організм добовою нормою вітаміну В. Найкращий час для сонячних ванн з 9 до 11 години або з 16 до 18 години. Але варто дотримуватися принципів дозованого перебування на сонці.

Водні процедури - один із оздоровчих заходів. У комплексі із повітрям і сонцем вони найефективніші. Проте у садочку до застосування всіх видів і засобів загартування варто підходити диференційовано та індивідуально, зважаючи на стан здоров'я кожної дитини, її психічні та фізичні особливості, принципи загартування тощо.

Діти чутливі до різних змін. Щоб зробити непомітним для них перехід до нових умов, необхідна чітка організація всіх режимних моментів, особлива увага до кожної дитини, турбота про її хороше самопочуття, бадьорий настрій. При виконанні режиму необхідно дотримуватись постійності основних його моментів - годин харчування, сну, ігор, занять. Це веде до вироблення динамічного стереотипу.

Літом в дітей підвищується потреба в питті. Для пиття повинна бути завжди приготована свіжа кип'ячена вода.

Для прийому їжу діти повинні сідати за стіл в спокійному стані, тоді їжа краще буде засвоюватися організмом. Перед обідом потрібно дати дітям можливість відпочити в затінку і не допускати шумних ігор і занять, особливо на сонці.

Велике значення для зміцнення здоров'я, нервової системи дітей має сон. Після сну діти почувають себе бадьорими, активними. В спекотні дні дітей слід вкривати простирадлом, в прохолодні дні - поверх простирадла накинути байковуковдру.

Літній період справедливо розглядається як найбільш важливий для зміцнення здоров'я і фізичного розвитку дітей. В літні дні діти особливо рухливі і життєрадісні. Весь день вони проводять на повітрі. Краса природи, тепло, чисте, свіже повітря, наповнене ароматом рослин, збагачена вітамінами їжа - все це здійснює корисний вплив на дитячий організм. Рухи на просторі в зручному одязі підвищують рухову активність, що дуже важливо для фізичного розвитку дітей.

Літній період, особливо сприятливий для початку загартування дитячого організму, як у повсякденному житті, так і спеціально організованого (повітряні, сонячні ванни, водні процедури, дозований біг, ходіння босоніж тощо), впровадження нових лікувально-профілактичних заходів. Повітряні ванни особливо ефективні, якщо вони проводяться в русі. Щоб діти не втомилися вправи великої рухливості повинні чергуватись із спокійними.

Сонячні ванни проводяться тільки під наглядом лікаря. Голова дитини повинна бути закрита хустинкою або панамою

Але слід не забувати, що влітку збільшується ризик: перегрівання, сонячних опіків, зниження апетиту в спекотні дні, небезпека шлунково-кишкових захворювань, травм.

Завдання дорослих -в повній мірі використовувати, сприятливі для зміцнення здоров'я і фізичного розвитку дітей, умови і застерегти вихованців від можливих небезпек. Ці завдання успішно вирішуються спільними зусиллями педагогічного, медичного і обслуговуючого персоналу.

ОЙ, ЗИМА, ЗИМА, ВЕСЕЛІШОЇ НЕМА!!

(ІГРИ ТА РОЗВАГИ ДЛЯ ДІТЕЙ В ЗМОВИЙ ПЕРІОД)

 ny1

Вийшов зайчик погуляти

Мета: розвивати влучність, спритність.

Обладнання: сніжки.

                                           Хід

Для гри необхідна компанія від трьох і більше. На майданчику креслиться великий прямокутник або квадрат, в якому й буде відбуватися дія. Вибирається мисливець і відповідно - зайці. Лігво мисливця знаходиться в середині майданчика, де підготовлені зліплені вже сніжки. Зайці розташовуються по кутах і їх головна мета - дістатися на протилежний бік. Мисливець повинен їм перешкодити за допомогою сніжків. Кожен «підбитий» заєць вибуває з гри. Після того, як у мисливця закінчуються сніжки, гра зупиняється і відбувається вибір нового мисливця. 

Донеси сніжку

Мета: розвивати координацію, рівновагу, навички правильної постави.

Обладнання: сніжки.

Хід

На снігу кресляться різноманітні лінії, зигзаги, півкола тощо. Гравцям кладеться на шапку сніжка. Завдання - якомога далі пройти по лініях зі сніжкою на голові.

 

ny2

Хто найвлучніший?

Мета: розвивати влучність, прицільність.

Обладнання: сніжки.

Хід

Вибираютьціль й намагаються влучити в неї сніжками.

Розвідники

Мета: розвивати навички орієнтування в просторі.

Хід

Справжні розвідники ходять, не залишаючи після себе слідів. Як це зробити? Дуже просто – треба крокувати слід у слід. Тато або мама йде попереду, змінюючи розмір кроку або роблячи різкі повороти. А діти йдуть по слідах: чим більше учасників, тим гра веселіше.

 

 ny3

Чия снігова куля найбільша?

Мета: розвивати старанність, наполегливість, швидкість.

Хід

За командою всі починають катати свою снігову кулю. Перемагає той, чия куля виявилась найбільшою.

 

ny4

Хто швидше?

Мета: розвивати швидкість.

Обладнання: санки.

Хід

На санки сідають гравці. Завдання: якнайшвидше дістатися фінішу, відштовхуючись лише ногами

Тягнемо – потягнемо

Мета:розвивати наполегливість, бажання перемагати.

Обладнання: санки.

Хід

Розташуйте пару санчат на відстані 3 – 4 метрів. На кожні санчата сідає по одному гравцеві обличчям одне до одного і беруть до рук мотузки санок суперника. Між саньми креслиться лінія. За сигналом гравці починають тягнути мотузку на себе. Виграє учасник, який через лінію перетягнув суперника на «свою» територію.

Хто швидше?

Мета:розвивати дрібну моторику пальців рук, швидкість, акуратність, старанність.

Хід

За командою учасники починають ліпити сніжки і складати їх поруч з собою. Сніжки мають бути акуратними, круглими. Виграє той, хто до сигналу зліпить більше сніжок.

Хто вище?

Мета:розвивати бажання перемагати.

Хід

За командою починають підкидати сніжки. Кожен виконує завдання тричі. Перемагає той, хто тричі підкине сніжку найвище.

 

ny5

Підніми

Мета:розвивати навички ходьби на лижах, швидкість, бажання перемагати.

Обладнання:лижі, іграшки.

Хід

У різних місцях розкладено іграшки. По сигналу гравці, пересуваючись на лижах, починають збирати ці предмети. Перемагає той, хто найбільше зібрав іграшок.

 ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

Рости здоровим, малюк!

Різноманітність адаптивної фізкультури для дітей з порушеннями зору