Літо є найбільш сприятливим періодом для укріплення здоров’я, загартування та всебічного розвитку дітей. Широке використання природних чинників - повітря, сонця, води, збагачення харчування свіжими ягодами і фруктами, скорочення навчального навантаження, підвищення рухової активності справляють на дитину суттєвий оздоровчий вплив.

Для забезпечення успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного навчального закладу було визначено завдання роботи закладу на літо та проведено відповідну підготовчу роботу:проведено косметичний ремонт групових приміщень, харчоблоку;

-                   проведено ремонт павільйонів, ігрового і спортивного обладнання на ігрових, спортивному майданчиках, пофарбувати обладнання, при можливості виготовити нове;

-                   проведено ревізію існуючого спортивного обладнання, інвентарю, устаткування, придбати нове;

-                   проведено профілактичний ремонт технологічного обладнання на харчоблоці;

-                   придбано необхідні лікарські препарати, медичні матеріали для медичного обслуговування дітей, надання першої медичної допомоги;

-                   поповнено обладнання для загартовуючих процедур (масажні доріжки, лійки, підставки тощо);

-                   придбано іграшки для організації і проведення різноманітних ігор (сюжетно-рольових, дидактичних, ігор з піском і водою) на ігрових майданчиках. забезпечити розвивальне, предметно-ігрове середовище в групових приміщеннях, на ігрових майданчиках, створити умови для забезпечення активного рухового режиму;

-                   проведено озеленення території, ігрових майданчиків, висадити квіти;

-                   підготовлені городи, квітники, куточок лісу, ягідник для праці в них дітей влітку.

-                   складено план роботи на оздоровчий період

Перед колективом дошкільного підрозділу КУ Сумський СНВК№37 «Зірочка» в літній оздоровчий період поставлені такі завдання:

  • збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров'я вихованців;
  • формування навичок безпечної поведінки;
  • підвищення компетентності педагогів у питаннях організації літньої оздоровчої роботи, мотивація педагогів на поліпшення якості організації літнього відпочинку дошкільнят;
  • залучення сімей вихованців до участі у виховному процесі на основі педагогіки співробітництва.

Організація літнього оздоровчого періоду в закладі здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, Базового компоненту дошкільної освіти, інструктивно-методичних рекомендацій листів МОН України від 02.09.2016 № 1/9–456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах», від 16.03.2012 № 1/9–198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період».

У плані роботи закладу висвітлені:

-                   методична робота з кадрами;

-                   вивчення ходу і стану оздоровлення та організації життєдіяльності дітей;

-                   організаційно-педагогічна робота;

-                   робота медичного кабінету;

-                   адміністративно-господарча робота;

Завдяки чіткому плану була забезпечена систематична, раціональна й ефективна робота всіх підрозділів, служб дошкільного підрозділу навчального закладу. Наприкінці травня проведено консультації для вихователів та спеціалістів закладу з питань здійснення роботи в оздоровчий період (специфіка роботи з дітьми влітку з розвитку рухів, загартування, ознайомлення з рідною природою, безпеки життєдіяльності тощо). Впродовж літнього оздоровчого періоду було проведено:

  • педгодини: «Дотримання режиму дня – запорука фізичного та психічного здоров’я дітей дошкільного віку», «Система загартування влітку», «Створення умов для полегшення адаптації дітей, які вступають до дошкільного закладу»;
  • консультації: «Робота вихователя в літні місяці» «Екологічне виховання влітку», «Рухливі і спортивні ігри на майданчику влітку»;
  • семінар «Особливості загартування влітку»:
  • круглий стіл «Безпека дітей влітку»:
  • колективні перегляди: заняття з фізичної культури з елементами валеології, «Забавлянки влітку» (СХД).

За літній період 2018 року у навчально-виховному комплексі оздоровилося 63 дітей дошкільного віку. З них дітей пільгових категорій – 20 . У зв'язку з капітальним ремонтом по заміні віконних та дверних блоків у серпні функціонувала 1 група.

Вся робота закладу в оздоровчий період була спрямована на створення сприятливих умов для оздоровлення дітей, організацію їх змістовного дозвілля та розвиток здібностей. Продовжувалося плеоптико-ортоптичне лікування очей та корекційно-відновлювальна робота.

Кожен день, організований для дітей, мав свою особливу тему, за тематикою дні були поєднані в блоки. Головною умовою було те, що переважна більшість форм роботи з дітьми проводилися на свіжому повітріФізкультурно-оздоровча робота, передбачена Базовим компонентом дошкільної освіти, проводилася у повному обсязі, дотримуючись рекомендацій щодо її тривалості, насиченості динамічним компонентом, застосуванням елементів корегуючої гімнастики, умов проведення, забезпечення дотримання гігієнічної норми активної рухової діяльності дітей: заняття з фізкультури, ранкова гімнастика, ритміка, гімнастика після денного сну, рухливі ігри, пішохідні переходи, спортивні розваги, Дні здоров'я. Вихователями проводилися спеціальні загартувальні процедури (проведення фізичних занять босоніж, коригуючі вправи після денного сну, ходіння по «Доріжці здоров'я», щоденні фізкультурні заняття на свіжому повітрі тощо). При загартуванні повітрям  в групах забезпечувався  повітряно-тепловий режим,  денний сон проводився в умовах доступу свіжого повітря в спальні. Літнє оздоровлення передбачало  також внесення змін у режим дня дітей, а саме: 

-      максимальне перебування дітей на свіжому повітрі; 

-      відповідну вікову тривалість сну та інших видів відпочинку; 

-      достатню рухову активність. 

Спортивні свята та розваги сприяли демонстації фізичних здібностей дітей. Заслуговують на увагу: «Веселі старти», «Як здоровим стати», Естафетні ігри-розваги за мотивами українських народних казок.

Систематично проводилися свята та розваги відповідно плану масових дійств музично-естетичного циклу та плану проведення спортивних свят та розваг на літньо-оздоровчий період. Велика увага приділялась святам та розвагам народознавчого спрямування – «Ми роду козацького діти, землі української цвіт» (вірші, пісні, малюнки на асфальті); свято Івана Купала - «Купальські забави»; музична розвага «Яблуневий спас».

Серед основних критеріїв оздоровлення дітей – повноцінне харчування. У щоденний раціон входять свіжі овочі, фрукти та соки. Середня вартість харчування становить дітей раннього віку - 27.50 грн, дітей дошкільного віку- 31.50 грн.

Істотним компонентом в організації оздоровлення дітей у закладі є співпраця педагогічного колективу з родинами вихованців. Завдяки просвітницький роботі батьки взяли для себе багато цікавої і  корисної інформації. Були проведені консультації: «Безпека життєдіяльності дітей», «Чим зайняти дошкільника вдома», «Організація та проведення відпочинку з дітьми ( спілкування з природою з користю для розуму й тіла і без шкоди для здоров’я» «Відпочиваємо разом з малюками: цікаво і змістовно», «Безпека Вас і Ваших дітей: безпека на дорозі», «Профілактика харчових отруєнь», «Загартування повітрям», «Профілактика ентеріобіоза», «Оздоровлення овочами та фруктами», «Тепловий і сонячний удари», «Фізичні вправи та ігри на свіжому повітрі», «Обережно – отруйні рослини та гриби». Сестра медична доцільно організовувала навчання педагогічного та обслуговуючого персоналу з прийомів надання долікарської допомоги дітям, забезпечувала широку просвітницьку роботу серед батьків вихованців. Педагогами також проводилася роз’яснювальна робота з батьками та вихованцями щодо дотримання правил поведінки на воді, з легко займаними та вибухонебезпечними предметами і речовинами, безпеки дорожнього руху, пожежної безпеки, та інших видів дитячого травматизму. Санбюлетні, консультації та рекомендації для батьків регулярно змінювались.

         Впродовж літа педагогами було поповнено методичний кабінет матеріалами з досвіду роботи вихователів: «Самостійна художня діяльність дітей».

Злагоджена робота педагогічного та батьківського колективу, медичного та обслуговуючого персоналу дошкільного підрозділу закладу забезпечили чіткий ритм оздоровчого періоду, повноцінний, багатий на враження літній відпочинок дітей.

За підсумками оздоровлення підготовлений та оформлений колаж, виданий наказ по навчально – виховному комплексу. Результати оздоровлення будуть заслухані на педагогічній раді та батьківських зборах.